.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاراج دست رنج باغداران مازنی با اظهار نظر غیرکارشناسی مسئولان

 نماینده مردم ساری در مجلس، با بیان اینکه اظهارات غیر کارشناسانه برخی از مسئولان پای دلالان را به باغ های مازندران باز کرده است گفت:با اظهار نظر یکی از مسئولان درباره اینکه سورتینگ مرکبات سرطان زا است این مهم با توجه به ذخیره سازی میوه برای ایام شب عید باعث از بین رفتن مرکبات استان مازندران بر روی درخت ها شده است.

به گزارش شمال نیوز محمد دامادی در گفت و گو با خانه ملت،گفت: با توجه به اینکه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تذکری در خصوص تهمت وارده به مرکبات استان مازندران به دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت دادم متأسفانه تا به امروز عملکرد جدی و مؤثری از سوی مسئولان ذی ربط مشاهده نشده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: چندی پیش یکی از معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار بر این امر داشته که سورتینگ مرکبات سرطان زا است که این مهم با توجه به ذخیره سازی میوه برای ایام شب عید  باعث از بین رفتن مرکبات استان مازندران بر روی درخت ها شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: اظهارنظر معاون وزارت صنعت معدن و تجارت جز دامن زدن به فعالیت دلالان و سود جویان در بازار مرکبات چیز دیگری نبوده به طوری که این  مسئول دولتی با این اظهارات غیر کارشناسانه بازار دلالی را در حوزه مرکبات رونق داده است.

دامادی،ادامه داد:  این مطلب که سورتینگ مرکبات سرطان زا است و مرکبات موجود در بازار سرطان زا می باشند موجب کاهش رغبت  مصرف کنندگان برای خرید این محصول شده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متأسفانه سود جویان ازاین فرصت سو استفاده کرده و کشاورزان را مجبور کرده اند که پرتقال را باقیمت بسیار پایین تر از هزینه های تولید به آنها بفروشند به طوری که قیمت خرید دلالان حتی پاسخگوی هزینه ی چیدن هم نیست .

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: چنانچه باغدارن میوه را به دلالان بفروشند دو بار ضرر مالی کرده اند یک بار برای تولید خود محصول و بار دگیر هزینه چینش آن، به همین جهت باغداران ترجیح داده اند برای اینکه دو بار با ضرر مالی مواجه نشوند، محصولشان روی درخت بماند و از بین رود .

گفتنی است؛ عملیات سورتینگ عملیات غیر شیمیایی است به طور ی که برای سورتینگ مرکبات فقط 0.2 میکرون براق کنندگی خوراکی برای افزایش مدت زمان ماندگاری و  نگهداری میوه جات زده می شود که این ماده به هیچ وجه سرطان زا نیست بنابراین اظهارات معاون وزارت صنعت معدن و تجارت کاملا غیر کار شناسانه و دور از علم است./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بابل کنار 28 دي 1392
کدوم کشاورز
کدوم کار تولیدی
ما که بدبخت شدیم رفتیم
از سال گذشته شروع به کارکردیم از کندن زیر درخت ها کود زذن سم پاشی کندن پرتغالها با هزاربدبختی ومصیبت حالا پرتغال تامسون کنده شده رو تو انبار میگن کیلویی450تومان
واقعا انصافه
کشاورز فقط وفقط پول زمینشو رو سپرده نزد بانک بذاره که خیلی خیلی به صرفه تره
نا شناس 27 دي 1392
مسئولان جهاد کشاورزی با این همه ادارات عریض و طویل و با این همه کارمند و از طرف مدیران اقتصاد با این همه شعار کجا هستند که فریاد محرومترین و خدوم ترین و نجیب ترین انسانها برسند؟
توسعه در حوزه صنایع تبدیلی و یا رونق بازار کجاست؟
از مدیران کار امد و با تجربه و مومن استفاده شود و از این مسئله که اینده استان و مردم ماست به راحتی عبور نکنید. این مشکل هر سال مردم ماست.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.